niedziela, 28 grudnia 2014

Na czym warto się wzorować, aby podnieść konwersję?

jak zwiększyć sprzedaż przez internet
Celem przeprowadzanych kampanii jest znaczne zwiększenie konwersji, a w takich działaniach z pewnością pomoże odpowiednio przygotowany Landing Page, który ma zachęcić potencjalnego klienta do podjęcia działania. Natomiast, aby przyniósł skuteczny efekt, należy zwrócić uwagę na wiele aspektów, które będą miały znaczący wpływ przy podejmowaniu decyzji o zakupie.  

Wygląd estetyczny 
Pierwsze wrażenie jest najważniejszym czynnikiem, dlatego też warto zadbać tworząc stronę docelową, aby było ona dla odbiorcy przyjazna – jest to z pewnością jeden z pierwszych aspektów, na, który zwracana jest uwaga przez osobę odwiedzającą stronę, wtedy też podejmuję decyzję, czy pozostać na stronie bądź ją opuścić.
Dlatego ważne jest, aby zawierała ona wyłącznie najważniejsze informacje, które chcemy przekazać, a ich rozmieszczenie powinno pozwolić skupić się wyłącznie na doprowadzeniu odbiorcy do zakupu produktu.

Porady: 
– Tworząc Landing Page z pewnością należy unikać dodatkowych elementów takich jak bannery, panel nawigacyjny, czy też przesadnej ilości grafiki, które mogą rozpraszać. 

Nagłówek 
Nagłówek jest jednym z podstawowych elementów, przy każdej stronie docelowej. Jego celem jest zwrócenie uwagi odbiorcy, a następnie wprowadzenie w dalszą część oferty. Tworząc nagłówek warto pamiętać, aby składał się z maksymalnie pięciu słów i miał łatwy, ale zarazem klarowny przekaz warto dodatkowo wykorzystać logo marki, co pozwoli zwiększyć zaufanie odbiorcy. 

Porady: 
– Stosuj prosty, zwięzły język, który będzie zrozumiały i co najważniejsze zachęcający dla odbiorcy. – Bądź konsekwentny. Tworząc nagłówek należy pamiętać, aby był on łączącym elementem z pozostałą treścią, której celem jest zachęcenie do podjęcia działania przez odbiorcę.  

Krótkie przekonujące treści 
Kolejnym elementem, który jest bardzo istotny, to na pewno przygotowanie odpowiedniej treści, która pozwoli wzbudzić pozytywne wrażenie na temat produktu. Przygotowując treść na stronę docelową warto się skupić, aby miała krótką formę w postaci kilku jasnych zdań bądź poprzez wymienienie w punktach zalet produktu, a także korzyści jakie uzyska odbiorca decydując się na zakup. Celem przekazu jest sprzedaż, dlatego ważne jest, aby nie zalewać potencjalnych klientów dużą ilością informacji, która mogą mieć efekt zupełnie odwrotny od zamierzonego.  

Porady: 
– Treść nie powinna być zbyt długa maksymalnie 4-5 linii. 
– Zadbaj o odpowiednią stylistykę – unikaj błędów gramatycznych, a także ortograficznych.  

Zachęcenie do działania 
Celem wszystkich zabiegów przy tworzeniu strony docelowej powinno prowadzić do kliknięcia przez odbiorców przycisku (CTA), który prowadzi do ostatecznej decyzji o zakupie produktu. Dlatego też istotne jest, aby udostępniać go w miejscach widocznych na stronie – podstawą jest wykorzystywanie różnych form, które wpłyną na decyzję odbiorcy z pewnością będzie to optymalne rozwiązaniem, które będzie miało znaczący wpływ przy zwiększeniu konwersji.  

Porady: 
– Stosuj różne rozwiązania przy zachęceniu do działania. Warto wykorzystać takie zwroty jak: kup teraz, najlepsza oferta, sprawdź jak..,dlaczego warto…. 
– Zadbaj, aby każdy element zachęcający do działania znajdował się w bardzo widocznym miejscu, jednocześnie idealnie komponując się z pozostałą częścią strony. 
– Rozmiar przycisków (CTA) powinien się wyróżniać w porównaniu z pozostałą częścią projektu. Dodatkowo należy pamiętać o wykorzystaniu innej czcionki, a także koloru, co z pewnością będzie jednym z pierwszych elementów na który zwróci uwagę odbiorca.  

Referencje 
Chcąc zwiększyć zaufanie wśród odbiorców do produktu, zaleca się wykorzystanie referencji osób, które odniosły sukces decydując się na wybór właśnie tej marki.  

Porady: 
– Używaj unikalnych materiałów wideo, a także zdjęć jako wsparcie swojej treści, wykorzystywanie dodatkowych narzędzi, które już były stosowane w sieci mogą wpłynąć na brak wiarygodności marki w odczuciu odbiorcy. 

 Podsumowując można śmiało stwierdzić, że odpowiednio przygotowany Landing Page z pewnością pozwoli zwiększyć współczynnik konwersji. Najważniejsze jest, aby nie popełniać błędów, które mogą zniechęcić osoby zainteresowane marką. Oczywiście, jednocześnie nie zapominając o tym, aby potencjalny klient miał łatwą drogę do dokonania zakupu, wszelkiego rodzaju utrudnienia, które wymagają dodatkowych działań po naciśnięciu przycisku Call To Action mogą mieć negatywny wpływ na podjęcie końcowej decyzji.

4 komentarze:

  1. Uważam ze wygląd i treść to podstawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wizualizacja najważniejsza, zachęca do dalszego czytania :)
    Zapraszam na mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W praktyce trzeba zrobić wiele testów - zanim zwiększymy współczynnik konwersji. Wskazane więc, aby nie trzymać się określonych schematów - tylko kombinować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląd i odpowiedni copywriting to według mnie klucz do sukcesu. Dopiero potem
    warto skupić się na odpowiednich metodach płatnych i gratisowych

    OdpowiedzUsuń