sobota, 27 grudnia 2014

Jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów w programach partnerskich ?

affiliate marketing czyli jak zarabiać przez internet
Z pewnością marketing partnerski, to jedna z bardziej skutecznych metod generowania przychodu z wykorzystaniem internetu. Udział w programach partnerskich zapewnia wiele korzyści co ułatwia drogę w budowaniu biznesu online. Natomiast ważne jest, aby już na wstępie uniknąć poważnych błędów, które mogę się odbić na efektywności podejmowanych działań.
 
Zły wybór programu partnerskiego 
Ze względu na charakter jaki posiadają programy partnerskie, wiele osób decyduje się na taką formę reklamy, ponieważ uważają, że jest to komfortowa metoda szybkiego zarabiania pieniędzy przez internet. Zgadza się dołączając do programu partnerskiego jedynym zadaniem na jakim należy się skupić jest wybór odpowiedniego produktu i jego promocja.
Natomiast wiele osób decydując się na wybrany przez siebie program partnerski, nie przeprowadza konkretnej analizy, która ma go upewnić, czy faktycznie program partnerski, a także produkty, które się w nim znajdują posiadają odpowiedni potencjał sprzedażowy.  

Udział w wielu programach partnerskich 
Z każdym kolejnym rokiem pojawiają się nowe programy partnerskie, obecnie są dostępne w praktycznie każdej branży, co sprawia, że pojawia się chęć udziału w kolejnych, faktycznie jest to prawidłowe podejście, ponieważ należy szukać dodatkowych źródeł stałego przychodu. Natomiast takie działania należy podejmować w momencie osiągnięcia maksymalnych korzyści w programie partnerskim, którego ofertą aktualnie promujesz. Zbyt wczesne podejmowanie decyzji o udziału w kilku programach partnerskich, często powoduje, że potencjał nie jest w 100% wykorzystywany , co jednoznacznie odbija się na zarobkach. Nie pozostaje się nie zgodzić z stwierdzeniem, że marketing partnerski, to pewne źródło generowania przychodu, istotne jest, jednak, aby konsekwentnie realizować swój projekt, dopiero w momencie osiągnięcia celu warto zainteresować się także innymi rozwiązaniami. 

Brak rzetelnej wiedzy na temat produktu 
Będąc partnerem, twoim głównym zadaniem jest promowanie produktów wybranego programu partnerskiego, dlatego też ważne jest, aby na etapie tworzenia treści sprzedażowej uzyskać maksymalną wiedzę na temat tego co promujesz. Użytkownik internetu potrzebuje najbardziej istotnych informacji nie tylko w czym produkt ma mu pomóc, ale także chce poznać opinie osób, które się na niego zdecydowały. Uwzględniając takie działania z pewnością zwiększysz swoją konwersję.  

Brak budowania relacji z potencjalnym klientem 
Błędem jest skupienie się wyłącznie na sprzedaży, twoim zadaniem w pierwszej kolejności powinno być budowanie relacji i zaufania z odbiorcą. Każdy odwiedzający twoją stronę z pewnością pragnie uzyskać niezbędne informacje, które pomogą rozwiązać problem. Dopiero kolejnym krokiem powinno być przedstawienie, a także zachęcenie do zakupu produktu, który promujesz, dzięki czemu unikniesz rozczarowania u osoby odwiedzającej Twoją stronę internetową.  

Wykorzystywanie jednej metody promocji 
Wielkim błędem wielu osób działających w programach partnerskich jest skupienie się na jednej metodzie promocji. Jeśli naprawdę chcesz zwiększać swoją sprzedaż, ważne jest, aby nie koncentrować się na jednym źródle ruchu, ponieważ w każdej chwili może się okazać nieskuteczna. Źródłem dodatkowego ruchu mogą być wyszukiwarki, social media, a nawet płatne reklamy. Tak, więc decydując się na wykorzystanie różnych form kanałów komunikacji uzyskasz dodatkowy ruch na stronie, co wpłynie na generowanie coraz, to większych pieniędzy, ale także uczucie stabilności w momencie, kiedy jedna z technik stosowanych przy sprzedaży okaże się być nieskuteczna.  

Słaba optymalizacja strony sprzedażowej 
Stworzenie strony sprzedażowej jest tylko początkiem, ponieważ ważna jest jej odpowiednia optymalizacja, która będzie przyjazna dla odbiorcy. Niestety, częstym błędem pojawiającym się u osób promujących wybrany produkt, jest umieszczanie zbyt dużej ilości bannerów, które najczęściej odstraszają potencjalnych klientów. Chcąc zachęcić odwiedzających do zakupu produktu warto tego dokonać wykorzystując wartościową treść, która z pewnością jest najważniejszym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie produktu.

4 komentarze:

  1. Ja bym dodał jeszcze udział w zakazanym programie partnerskim przez prawo. Mam tu na myśli taki błąd jak udział w PP firm bukmacherskich niezarejestrowanych w RP. Ryzyko z promocją, problem z wypłatą, opodatkowaniem itp

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście masz rację. Promowanie tego typu firm jest niezgodne z prawem - jeżeli chodzi o firmy zagraniczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uważam ze zły wybór programu partnerskiego to największy błąd

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem najważniejsze są testy i nie poddawanie sie przy pierwszej porażce. ciężko jest osiągnąć sukces nie ryzykując

    OdpowiedzUsuń