piątek, 21 listopada 2014

Artykuły a sprzedaż. Czyli jakie treści przynoszą najwiekszą konwersję?

Napisanie artykułu, który jest skuteczny i będzie gwarantował dużo konwersję, z pewnością nie jest najłatwiejszym zadaniem. Stworzenie takiej treści na pewno wymaga doświadczenia przy redagowaniu tekstów, a także efektywnych metod podejścia do odbiorcy, które pozwolą wzbudzić w nim zainteresowanie. Istnieje kilka technik tworzenia artykułów sprzedażowych, które Ci przedstawimy w tym artykule, co będzie miało znaczący wpływ przy zwiększeniu sprzedaży. Kluczem do stworzenia skutecznej treści jest opanowanie metody, która pozwoli dotrzeć do grupy potencjalnych klientów, ważne jest, aby znać ich potrzeby, a artykuł tworzyć z pasją, emocjami, a także korzyściami, które uzyska odbiorca. 


Stosuj się do poniższego wzoru przy tworzeniu treści sprzedażowej. 

A – Attention (uwaga) – Wykorzystuj duże nagłówki, które zwrócą uwagę odbiorcy.
I – Interest (zainteresowanie) – Zadbaj o zainteresowanie treścią, wzbudzaj ciekawość. 
D – Detail (szczegóły) – Przedstaw najważniejsze korzyści produktu. 
A – Action (działanie) – Zachęć do działania i podjęcia decyzji o zakupie. 

1. Znajdź się na miejscu odbiorcy. Jest, to jeden z najważniejszy czynników, mających znaczenie przy tworzeniu treści sprzedażowej. Ważne jest, aby skupić się na stworzeniu artykułu, który chce otrzymać odbiorca. W wielu sytuacjach potencjalny klient wyłącznie raz pojawia się na stronie sprzedażowej, w związku z tym należy podjąć działania mające na celu zainteresować treścią. Pamiętaj, że głównym celem jest pomóc rozwiązać problem, spełnić potrzeby, czy pragnienia osoby zainteresowanej. Zbudowanie zaufania ma ogromny wpływ przy podejmowaniu decyzji o zakupie. 

2. Zadbaj o łatwy przekaz. Wiele artykułów tworzonych w celach sprzedażowych są odrzucane przez odbiorców, ponieważ poziom prezentowanej treści sprzedażowej jest zbyt obszerny bądź niezrozumiały , to wpływa jedynie na brak zainteresowania.
 – Twórz treści, które są zwykłym przekazem, używanie języków formalnych jest zbędne przy tworzeniu artykułów sprzedażowych. 
– Zwróć uwagę na długość zdań. Z pewnością krótsze zdania, z konkretnym przesłaniem do odbiorcy wzbudzi jego zainteresowanie dalszą częścią artykułu.
 – Akapity nie powinny być zbyt długie, przerwa w czytaniu między kolejnymi jest czymś co odbiorcy preferują. 
– Unikaj błędów. Często w artykułach sprzedażowych da się zauważyć występowanie błędów ortograficznych bądź gramatycznych, przez co wpływa to na wiarygodność prezentowanej treści, ważne jest, aby zwrócić uwagę na każdy szczegół. 

3. Przyciągnij uwagę czytelnika. Ważne jest, aby przy tworzeniu artykułów sprzedażowych zwrócić szczególną uwagę na nagłówki, które wzbudzą zainteresowanie wśród odbiorców. Z pewnością interesujący bądź kontrowersyjny nagłówek wpłynie na potencjalnego klienta, jednocześnie warto pod nim umieścić 3-4 zdania mające na celu zmobilizować do zapoznania się z resztą treści.

4. Przedstaw produkt. W końcowym etapie artykułu sprzedażowego należy przedstawić produkt, wykorzystując, między innymi takie formy sprzedaży jak odpowiedzi na pytania, przedstawienie zalet, czy metod rozwiązania problemu, z pewnością zbuduje to zaufanie klienta. Jest to bardzo istotny zabieg, ponieważ o zakupie decydują korzyści jakie osiągnie nabywca -, a nie sam produkt. 

5. Zachęć do działania. Każda osoba, która zapoznaje się z artykułem sprzedażowym, bardzo często nie ma w planach realizacji zamówienia. Dlatego ważne jest, aby w ostatnim etapie tworzenia treści przedstawić produkt, a następnie zasugerować jakie czynności należy wykonać, aby skorzystać z oferty. Wszystkie działania należy dokonywać stopniowo, pozwoli to uzyskać jeszcze większe zainteresowaniem u odbiorcy. Jeżeli używasz wszelkiego rodzaju promocji, czy rabatów na pewno warto to uwzględnić przy zachęcaniu do działania.

Podsumowując można stwierdzić, że skuteczny artykuł sprzedażowy to przede wszystkim wzbudzenie emocji wśród odbiorcy. Każde kolejne słowo, zdanie czy nagłówek powinny mieć jeden konkretny cel – doprowadzić potencjalnego klienta do miejsca, gdzie może dokonać zakupu. Proste, dobrze zaprojektowane strony z skuteczną treścią z pewnością Ci w tym pomogą.

1 komentarz:

  1. Dzięki za przydatny artykuł. Może kiedyś dzięki niemu zacznę zarabiać na swoim blogu :D mam przynajmniej taką nadzieję. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń